Na de handdruk: Integreren om waarde te creëren

Na de acquisitie van een bedrijf begint het lastige werk van het realiseren van de waarde. Bij het samenvoegen van organisaties komt een hoop kijken. Het wat en hoe over bedrijfsorganisaties staat nu gedetailleerd beschreven in een nieuw boek.  

“Na de handdruk: Integreren om waarde te creëren” van Evert Oosterhuis en Michel Maas, partners van IntegrationPeople, komt als geroepen. Nog steeds gaat er veel te veel mis in de cruciale, maar vaak onderschatte fase van integratie, na een bedrijfsaankoop. Het hardcoverboek van 138 pagina’s is gebaseerd op hun jarenlange expertise en behandelt het veelvoorkomende probleem dat acquisities niet de verwachte waarde opleveren. Het biedt een grondige analyse van de valkuilen en biedt praktische strategieën aan om deze te vermijden om zo waarde te realiseren door een integratie.

Dit boek is een aanrader voor bestuurders, commissarissen, adviseurs, projectmanagers en anderen die inhoudelijk betrokken zijn bij integratieprocessen. Het biedt niet alleen theoretische inzichten, maar is vooral gericht op de praktische uitvoering van bedrijfsintegraties.

Het boek is online verkrijgbaar via managementboek, bol.com en de betere boekhandels, maar ook te bestellen via deze link.