Bijlage
Na inloggen onder Mijn DCFA kun je de bijlage openen/downloaden.Upcoming event
18 maart 2021 - 15:30-17:15 uur
Themabijeenkomst Business Valuation i.s.m. TIAS (Online)
inschrijven (niet leden)Actualiteiten in de bedrijfswaardering
Tijdens de bijeenkomst wordt ingegaan op ontwikkelingen binnen het vakgebied. Aan bod komen onderwerpen zoals Betas, Hurdle rates, Restwaarde berekening en Corona effecten op de bedrijfswaardering.
Ernst Andriessen (PKF Wallast)
Management en/of werknemersparticipaties
Het economisch waarderen in het kader van management en/of werknemersparticipaties is vaak niet eenvoudig. Al snel kan er een discussie ontstaan over mogelijke loonvoordelen. Hoe vanuit economisch perspectief naar dit soort participaties moet worden gekeken en welke varianten beschikbaar zijn wordt tijdens dit onderdeel op hoofdlijnen besproken.
PE-punten
In het kader van de regeling Permanente Educatie Register Valuators wordt aan de workshop 1 PE-punt toegekend.
Joy van der Veer
Ernst Andriessen
Locatie
Online (link volgt)
Programma
Ontvangst:
15:25 uur Online ontvangst
Aanvang programma:
15:30 uur Joy van der Veer - Actualiteiten in de bedrijfswaardering
Pauze:
16:15 uur Pauze (15 min.)
Vervolg programma:
16:30 uur Ernst Andriessen - Management en/of werknemersparticipaties
Afsluiting:
17:10 uur Vragen en Afsluiting
Einde bijeenkomst:
17:15 uur Einde
Other events
25 november 2021 - 15:30-19:30 uur
Themabijeenkomst
volgt
volgt
Locatie
Boerderij Mereveld
Mereveldseweg 9
3585 LH
Utrecht
Programma
Ontvangst:
15:30 uur ontvangst
Aanvang programma:
16:00 uur aanvang
Pauze:
17:0 uur korte pauze
Vervolg programma:
17:15 uur vervolg programma
Afsluiting:
18:00 uur Q&A
Borrel/hapje:
18:15 uur borrel met maaltijdvervangende hapjes
Einde bijeenkomst:
19:30 uur einde
28 oktober 2021
Internationale reis naar Zwitserland wordt uitgesteld (bericht dd 28-01-2021)
De afgelopen weken hoopten wij dat de coronamaatregelen ervoor zouden zorgen dat we onze voorgenomen DCFA Zwitserland reis door konden laten gaan. Maar helaas is dat niet het geval. De situatie is te onstabiel om nu een reis te organiseren en hierover meer te kunnen communiceren.
We hopen dat het najaar weer mogelijkheden gaat bieden en dat we de reis dan wellicht ergens in oktober / november kunnen plannen.
Wij waren blij verrast met de vele aanmeldingen en het enthousiasme en gaan er vanuit dat je later dit jaar van de partij bent.
Michael Pullens, Rob Bierens en namens het bestuur Joost Coopmans
Dit bericht is geplaatst op 28 januari 2021
Locatie
14 oktober 2021 - 12:00 - 14.30 uur
TIAS Kennisbijeenkomst
Locatie
TIAS School for Business & Society
Wrandelaan 2
5037 AB
Tilburg
Programma
Ontvangst:
12.00 uur Ontvangst & broodjeslunch (Het is niet toegestaan de lunch in de collegezaal te nuttigen)
Aanvang programma:
12.30 uur Aanvang bijeenkomst
Einde bijeenkomst:
14.30 uur Einde
23 september 2021 - 15:30-19:30 uur
Themabijeenkomst
volgt
volgt
Locatie
Boerderij Mereveld
Mereveldseweg 9
3585 LH
Utrecht
Programma
Ontvangst:
15:30 uur ontvangst
Aanvang programma:
16:00 uur aanvang
Pauze:
17:00 uur korte pauze
Vervolg programma:
17:15 uur vervolg programma
Afsluiting:
18:00 uur Q&A
Borrel/hapje:
18:15 uur borrel met maaltijdvervangende hapjes
Einde bijeenkomst:
19:30 uur einde
10 juni 2021 - 14:00-15:30 uur
Algemene Ledenvergadering
nvt
nvt
Locatie
Hotel Houten
Hoofdveste 25
3992 DH
Houten
Programma
Ontvangst:
14:00 uur ontvangst
Aanvang programma:
14:30 uur aanvang ALV
Afsluiting:
15:30 uur afsluiting en aanvang ontvangst themabijeenkomst Tax & Legal
10 juni 2021 - 15:30 - 19:30 uur
Themabijeenkomst Tax & Legal
volgt
volgt
Locatie
Hotel Houten
Hoofdveste 25
3992 DH
Houten
Programma
Ontvangst:
15:30 uur ontvangst
Aanvang programma:
16:00 uur aanvang
Pauze:
17:00 uur korte pauze
Vervolg programma:
17:15 uur vervolg
Afsluiting:
18:00 uur afsluiting
Borrel/hapje:
18:15 uur borrel met maaltijdvervangende hapjes (onder voorbehoud Covid-maatregelen)
Einde bijeenkomst:
19:30 uur einde
20 mei 2021 - 12.00 -14.30 uur
TIAS Kennisbijeenkomst Tax & Legal structurering vennootschappen
Locatie
TIAS School for Business & Society
Warandelaan 2
5037 AB
Tilburg
Programma
Ontvangst:
12.00 uur Ontvangst & broodjeslunch (Het is niet toegestaan de lunch in de collegezaal te nuttigen)
Aanvang programma:
12.30 uur Aanvang
Einde bijeenkomst:
14.30 uur Einde
31 maart 2021 - 16.00 uur
Uitreiking Deal of the Year Award 2020 (Online)
DCFA Deal of the Year Award
Over het kalenderjaar 2020 wordt voor de achtste keer een eigen Award uitgereikt aan (de betrokkenen bij) de mooiste Deal van het Jaar. Bij deze Award gaat het niet om de dealsize, maar vooral om het multidisciplinaire karakter, creativiteit, deskundigheid en behaalde resultaten. Eeuwig durende roem en enige “free publicity” zullen in elk geval in het prijzenpakket zitten.
We kunnen jullie nu al beloven dat het een spetterende prijsuitreiking zal worden, waarbij de Deal of the Year en het hierbij betrokken (Deal) team uitgebreid in het zonnetje zal worden gezet.
Een onafhankelijke en deskundige jury, onder leiding van Hans Biesheuvel, zal de inzendingen beoordelen op creativiteit, deskundigheid en behaalde resultaten. Uit de inzendingen worden drie finalisten gekozen, die een bijzondere vermelding zullen verkrijgen. Tijdens de live uitzending zal vervolgens de winnaar uit deze drie finalisten bekend worden gemaakt.
Het Bestuur nodigt jullie hierbij uit om uit jullie eigen praktijk een (of meer) deal(s) te kiezen, en die op de DCFA website te nomineren voor de DCFA Deal of the Year Award 2020. Alle deals, ongeacht omvang of opdrachtgever, kunnen in aanmerking komen voor deze Award. Denk dus vooral niet dat een mooie eigen deal te klein is in omvang, of niet interessant genoeg. Wees creatief en beschrijf waarom jij vindt dat jouw Deal in aanmerking komt voor de Award!
Deals over 2020 kunnen tot uiterlijk 15 maart 2021 worden aangemeld.
Hans Biesheuvel - ONL
Peter Rikhof
Locatie
Online vanuit de Studio 24 te Tilburg
Programma
Ontvangst:
15.45 uur Ontvangst online
Aanvang programma:
16.00 uur Aanvang
Einde bijeenkomst:
17.30 uur Einde
18 maart 2021 - 15:30-17:15 uur
Themabijeenkomst Business Valuation i.s.m. TIAS (Online)
Actualiteiten in de bedrijfswaardering
Tijdens de bijeenkomst wordt ingegaan op ontwikkelingen binnen het vakgebied. Aan bod komen onderwerpen zoals Betas, Hurdle rates, Restwaarde berekening en Corona effecten op de bedrijfswaardering.
Ernst Andriessen (PKF Wallast)
Management en/of werknemersparticipaties
Het economisch waarderen in het kader van management en/of werknemersparticipaties is vaak niet eenvoudig. Al snel kan er een discussie ontstaan over mogelijke loonvoordelen. Hoe vanuit economisch perspectief naar dit soort participaties moet worden gekeken en welke varianten beschikbaar zijn wordt tijdens dit onderdeel op hoofdlijnen besproken.
PE-punten
In het kader van de regeling Permanente Educatie Register Valuators wordt aan de workshop 1 PE-punt toegekend.
Joy van der Veer
Ernst Andriessen
Locatie
Online (link volgt)
Programma
Ontvangst:
15:25 uur Online ontvangst
Aanvang programma:
15:30 uur Joy van der Veer - Actualiteiten in de bedrijfswaardering
Pauze:
16:15 uur Pauze (15 min.)
Vervolg programma:
16:30 uur Ernst Andriessen - Management en/of werknemersparticipaties
Afsluiting:
17:10 uur Vragen en Afsluiting
Einde bijeenkomst:
17:15 uur Einde
Past events
01 maart 2021 - nvt
Rapport: The Influence of the COVID-19 Pandemic on the Future of Remote Work in the Dutch Financial Sector
bijlageVivek Lakshman
Locatie
nvt
Programma
Ontvangst:
nvt
Aanvang programma:
nvt
Afsluiting:
nvt
Einde bijeenkomst:
nvt
14 januari 2021 - 16:30 -18:00 uur
DCFA-webinar Warranty & Indemnity Insurance (alleen leden)


Warranty & Indemnity Insurance is een fenomeen wat oorspronkelijk met name in de Angelsaksische M&A-praktijk gebruikt werd en dat dan weer voornamelijk door verkopende private equity maatschappijen die geen ‘open eindjes’ wilden na verkoop van een participatie. De eventueel afgegeven garanties en vrijwaringen zijn immers middels een verzekering afgedekt, dus er kunnen geen claims meer komen bij verkoper. Zeker als een private equity club een fonds wilde gaan sluiten wilde men graag met name de deals aan het einde van de looptijd van een fonds met W&I afdekken zodat het fonds daadwerkelijk geen (mogelijke) verplichtingen meer had. Gezien de hoogte van de premies voor dit soort verzekeringen werd W&I Insurance vooralsnog met name in de wat grotere deals (>EUR 100mln) gebruikt. Echter de laatste jaren zien we door de groei van de W&I markt en een standaardisatie van de aanpak van dit product door verzekeraars, dat premies dalen en dit product ook voor kleinere deals beschikbaar is en ook een aantrekkelijke oplossing wordt. Inmiddels is deze mogelijkheid er al voor transacties met een transactie waarde vanaf EUR 10,0M-15,0M.
Elke actieve CF-adviseur zal dus hoogstwaarschijnlijk vroeger of later met dit fenomeen geconfronteerd worden, danwel actief hierover door cliënten (of tegenpartij) bevraagd worden.
Toast en borrelbox:
Na afloop zal een toast worden uitgebracht op het nieuwe jaar. Om een toast uit te brengen ontvangen deelnemers een borrelbox op het privé- dan wel zakelijke adres. Gelieve dit aan te geven op het aanmeldformulier.
Voor DCFA -leden is deelname gratis.
Niek Post
Locatie
Online
Programma
Ontvangst:
16:25 uur Ontvangst
Aanvang programma:
16:30 uur Nieuwjaarsspeech door voorzitter Els in 't Veld
Vervolg programma:
16:45 uur Aanvang webinar door Niek Post
Afsluiting:
17:30 uur Q&A
Borrel/hapje:
17:45 uur Nieuwjaarstoast
Einde bijeenkomst:
18:00 uur Afsluiting
27 oktober 2020 - 12:00 uur
DCFA-webinar Witwassen: risico van en voor de corporate finance adviseur en juridisch dienstverlener rondom overnames
Mr. Jurjan Geertsma
Locatie
Online
Programma
Aanvang programma:
12:00 uur Aanvang webinar
Einde bijeenkomst:
13:15 uur Einde
27 oktober 2020 - 15:30 uur
Themabijeenkomst 26 november 2020 - Dit event is omgezet naar een webinar op 27 oktober
Locatie
Online
Themabijeenkomst
Tijdens deze bijeenkomst vertelt Edwin van Wijk van Value@Stake ons meer over "mission-critical comunnication" bij fusies, overnames, reorganisaties, (her)positioneringen of (her)financieringen.
Over Edwin van Wijk
Edwin is oprichter en managing partner van missiekritisch communicatiebureau Value@Stake. In de eerste helft van zijn professionele leven heeft Edwin gewerkt voor een aantal blue chip-bedrijven in de Nederlandse financiële dienstverlening, in commerciële en bedrijfscommunicatieverantwoordelijkheden. Na te hebben gewerkt voor een groot internationaal PR-bureau, gespecialiseerd in Corporate en Financial Communications, heeft Edwin in 2010 Value@Stake opgericht. Sindsdien heeft hij samen met zijn collega's een grote verscheidenheid aan Nederlandse en internationale klanten geadviseerd en ondersteund bij diverse strategische en tactische stakeholder- en mediavraagstukken.
Aanwezigheid
Op de locatie kunnen vanwege de COVID-19 maatregelen maximaal 25 personen aanwezig zijn. Inschrijving is op basis van volgorde van inschrijving.
Daarnaast wordt livestream aangeboden inclusief chatfunctie en delen van de presentatie.
We vragen je bij je aanmelding aan te geven of aanwezig bent op locatie of dat je gebruik wilt maken van livestream. Let op: Als je deze vraag niet invult kun je het aanmeldformulier niet verzenden.
Het eerste deel bestaat uit een interactieve sessie met voorbeelden hoe om te gaan met positieve of negatieve media aandacht in de praktijk. In het tweede deel wordt een casus behandeld.
Edwin van Wijk - Managing Partner Value@Stake
Michael Renssen - Strategy Partner Value@Stake
Locatie
AKD - 44e verdieping bijeenkomst / 29e verdieping borrel
Wilhelminakade 1
3072 AP
Rotterdam
Programma
Ontvangst:
15:30 uur Ontvangst
Aanvang programma:
16:00 uur Presentatie door Edwin van Wijk
Pauze:
17:00 uur Pauze
Vervolg programma:
17:15 uur Behandeling casus
Afsluiting:
18:00 uur Afsluiting
Borrel/hapje:
18:15 uur Borrel en maaltijdvervangend hapje
Einde bijeenkomst:
19:30 uur Einde
03 september 2020 - rond 13.00 uur (volgt)
DCFA Golfdag
nvt
Locatie
Best Golf
Golflaan 1
5683 RZ
Best
Programma
Ontvangst:
Volgt (waarschijnlijk rond 13.00 uur)
Aanvang programma:
13.15 uur 1e teestart
Borrel/hapje:
18.00 uur Borrel met aansluitend BBQ/Buffet
Einde bijeenkomst:
20.30 uur Einde
Agenda
1. Opening door de voorzitter
2. Vaststelling notulen ALV van 6 juni 2019
3. Jaaroverzicht 2019
4. Financieel jaaroverzicht 2019 & verslag Kascontrolecommissie
5. Goedkeuring financieel jaarverslag
6. Begroting 2020
7. Decharge bestuur
8. Vaststelling contributie 2021
9. Benoeming kascontrolecommissie 2020
12. Bestuurlijke zaken:
• Aftreden Pieter Wilde
• Benoeming nieuw bestuurslid, voorgesteld wordt Taco Rietveld
13. Planning 2020 & overige projecten
14. Rondvraag
15. Afsluiting
Aansluitend aan de ALV vindt de Themabijeenkomst Tax & Legal plaats met onderwerpen Curator in coronatijden & Fiscale aspecten bij faillissementen.
Sprekers zijn Victor Kruit en Eric Vermeulen. Meer informatie treft u aan op de website. Aanmelden voor de themabijeenkomst dient separaat te gebeuren via de website (na inlog) of via de aanmeldlink in de persoonlijke uitnodiging die de leden hebben ontvangen.
Uiteraard ontvangen we je graag live (max 40 personen), maar we bieden ook een livestream aan. Je keuze kun je aangeven bij je aanmelding.
Locatie
Boerderij Mereveld
Mereveldseweg 9
3585 LH
Utrecht
Programma
Ontvangst:
14:00 uur inloop
Aanvang programma:
14:30 uur aanvang ALV
Einde bijeenkomst:
15:30 uur Einde ALV
02 juli 2020 - 15:30 uur
Tijdens deze themabijeenkomst schetst advocaat & curator Victor Kruit aan de hand van tot de verbeelding sprekende praktijkvoorbeelden de curatorenpraktijk en de gevolgen van COVID-19 op die praktijk.
Eric Vermeulen gaat in op een aantal fiscale aspecten die verbonden zijn aan faillissementen en doorstarten voor zowel de verschaffers van eigen vermogen als die van vreemd vermogen.
Uiteraard ontvangen we je graag live (max 40 personen), maar we bieden ook een livestream aan. Je keuze kun je aangeven bij je aanmelding.
Victor Kruit
Eric Vermeulen
Locatie
Boerderij Mereveld
Mereveldseweg 9
3585 LH
Utrecht
Programma
Ontvangst:
15:30 uur Ontvangst
Aanvang programma:
16:00 uur Aanvang Presentatie
Pauze:
17:00 uur Pauze
Vervolg programma:
17:15 uur Vervolg
Afsluiting:
18:00 uur Afsluiting
Borrel/hapje:
18:15 uur Borrel en maaltijdvervangende hapjes
Einde bijeenkomst:
19:30 uur Einde
In dit webinar gaan zij in op hoe zij hun klanten en hun adviseurs kunnen bijstaan in de huidige corona-crisis. Er zal in ieder geval ingegaan worden op:
• De “payment holiday” van ABN Amro en de behandeling van Leveraged Finance kredieten
• Uitleg BMKB-C en GO-C, proces en voorwaarden bij ABN AMRO.
Uiteraard zal er niet op individuele gevallen ingegaan worden, maar er zal veel ruimte zijn om vragen te stellen
Nic Vis (Head of Event Financing)
Thomas Piersma (Manager Financing Solutions Commercial Banking Clients)
Locatie
Webinar via Zoom
Programma
Aanvang programma:
15:00 uur aanvang Webinar
Einde bijeenkomst:
16:00 uur einde Webinar
12 maart 2020 - 13.30 uur
Gecancelled wegens Corona: Themabijeenkomst Business Valuation
Op dit moment zijn we aan het herplannen. Een nieuwe datum wordt zo spoedig mogelijk bekend gemaakt. Heb je je als niet-lid opgegeven voor deze bijeenkomst, dan kun je deelnemen aan de nieuw te plannen bijeenkomst of we kunnen je deelnamebedrag terug storten.
Wij houden jullie op de hoogte van een nieuwe datum en hopen op jullie begrip.
Joy van der Veer
Camilla van den Boom
Locatie
TIAS
Warandelaan 2
5037 AB
Tilburg
Programma
Ontvangst:
13.30 uur Ontvangst
Aanvang programma:
14:00 uur Aanvang
Afsluiting:
17:45 uur Afsluiting
Borrel/hapje:
18:00/18:15 uur Borrel en maaltijdvervangende hapjes
Einde bijeenkomst:
19:30 uur
16 januari 2020 - 16:00 uur
Nieuwjaarsbijeenkomst 16 januari 2020 & Nomineer uw deal voor de DCFA Deal of the Year Award 2019
DCFA Deal of the Year Award
Over het kalenderjaar 2019 wordt voor de zevende keer een eigen Award uitgereikt aan (de betrokkenen bij) de mooiste Deal van het Jaar. Bij deze Award gaat het niet om de dealsize, maar vooral om het multidisciplinaire karakter, creativiteit, deskundigheid en behaalde resultaten. Eeuwig durende roem en enige “free publicity” zullen in elk geval in het prijzenpakket zitten.
We kunnen jullie nu al beloven dat het een spetterende prijsuitreiking zal worden, waarbij de Deal of the Year en het hierbij betrokken (Deal) team uitgebreid in het zonnetje zal worden gezet.
Een onafhankelijke en deskundige jury, onder leiding van Hans Biesheuvel, zal de inzendingen beoordelen op creativiteit, deskundigheid en behaalde resultaten. Uit de inzendingen worden drie finalisten gekozen, die een bijzondere vermelding zullen verkrijgen. Tijdens de Nieuwjaarsbijeenkomst zal vervolgens de winnaar uit deze drie finalisten bekend worden gemaakt.
Het Bestuur nodigt jullie hierbij uit om uit jullie eigen praktijk een (of meer) deal(s) te kiezen, en die op de DCFA website te nomineren voor de DCFA Deal of the Year Award 2019. Alle deals, ongeacht omvang of opdrachtgever, kunnen in aanmerking komen voor deze Award. Denk dus vooral niet dat een mooie eigen deal te klein is in omvang, of niet interessant genoeg. Wees creatief en beschrijf waarom jij vindt dat jouw Deal in aanmerking komt voor de Award!
Deals over 2019 kunnen tot uiterlijk 3 januari 2020 worden aangemeld.
Bijdrage
Deelname is kosteloos. Er is plaats voor maximaal 80 deelnemers. Introducés zijn niet toegestaan! Eventuele menu-wensen (vegetarisch, glutenvrij, etc.) kunnen worden doorgegeven bij uw aanmelding of via secretariaat@dcfa.nl.
Een Deal aanmelden
Inzendingen kunnen tot uiterlijk 3 januari a.s. worden aangemeld via de DCFA-website; invulling wijst zich vanzelf.
Locatie
Boerderij Mereveld
Mereveldseweg 9
3585 LH
Utrecht
Programma
Ontvangst:
16:00 uur Ontvangst
Aanvang programma:
16.30 uur Welkomstwoord door de voorzitter Els in 't Veld
Pauze:
16:45 uur Presentatie
Vervolg programma:
17:00 uur Uitreiking DCFA Deal of the Year Award
Borrel/hapje:
18:00 uur Nieuwjaarstoast en Indonesisch buffet
Einde bijeenkomst:
19:30 uur Einde bijeenkomst
05 december 2019 - 12:00 uur
DCFA-TIAS Kennisbijeenkomst Netto werkkapitaal (nog enkele plaatsen beschikbaar)
PE-punten
In het kader van de regeling Permanente Educatie Register Valuators worden aan de workshop 2 PE-punten toegekend.
Maximum aantal deelnemers en bijdrage
Vanwege de grote belangstelling is een grotere zaal beschikbaar gesteld, waardoor het maximale aantal deelnemers is verhoogd van 25 naar 74 deelnemers.
LET OP: De DCFA-subsidie wordt eenmalig aan alle deelnemende DCFA-leden toegekend. Wil je als DCFA-lid alsnog meedoen, dan kan dat in deze uitzonderlijke situatie tegen het gereduceerde tarief van € 125,00 p.p. (excl. BTW). Deelname staat ook open voor leden van het NIRV en de BOBB, zij ontvangen echter geen DCFA-subsidie en betalen € 250,00 p.p. (excl. BTW). Om je deelname te kunnen garanderen dient je bijdrage voor aanvang van de kennisbijeenkomst te zijn voldaan.
De factuur ontvang je separaat. Wil je er voor zorgen dat een betalingskenmerk, de factuurgegevens en het mailadres van de afdeling administratie goed zijn ingevuld bij je aanmelding?
Afmelden
Kosteloze afmelding dient schriftelijk en tenminste 72 uur voor aanvang van de kennisbijeenkomst plaats te vinden via ons secretariaat secretariaat@dcfa.nl. Bij afmelding binnen 72 uur of no-show hebben deelnemers geen recht op restitutie van het deelnamebedrag. Bij no-show en afmelding binnen 72 uur voor de activiteit wordt de verstrekte subsidie ad. € 125,= aan DCFA-leden in rekening gebracht.
Ilse Massart
Locatie
Tias School for Business & Society, Campus Tilburg | TIAS building
Warandelaan 2
5037 AB
Tilburg
Programma
Ontvangst:
12:00 uur Ontvangst en broodjeslunch (Het is niet toegestaan de lunch in de collegezaal te nuttigen)
Aanvang programma:
12:30 uur Aanvang bijeenkomst
Einde bijeenkomst:
14:30 uur Einde

Harold de Bruijn heeft meer dan 25 jaar bedrijfservaring bij Accenture en KPMG opgedaan. Hij was tot 1 mei 2018 Partner bij KPMG en is sinds 8 mei 2018 betrokken bij IntegrationPeople.nl. Hij heeft tientallen verschillende (inter)nationale integraties en afsplitsingen voor verschillende bedrijven, non profit en overheidsorganisaties uitgevoerd. Voorbeelden zijn: Aon en UMG, KPN en Getronics, Suikerunie en CSM, en T-Mobile en Vodafone Thuis.
Evert J. Oosterhuis is de oprichter van IntegrationPeople. Hij heeft meer dan 30 jaar bedrijfservaring in financiële en eindverantwoordelijke functies. Hij was actief bij Achmea, Kasbank, Aegon, Allianz en bij Fundix. In deze 30 jaar heeft Evert als afronding van zijn MBA opleiding onderzoek uitgevoerd naar “Wanneer is een bedrijfsintegratie succesvol en wat daaraan ten grondslag ligt.” Hij is goed bekend met de faalfactoren en de oplossingsrichtingen. Tijdens de verschillende fases in zijn carrière heeft hij meerdere reorganisaties, herstructureringen, carve outs en integraties doorgevoerd.
Em. prof. dr. Hans Schenk is een Nederlandse emeritus hoogleraar economie en bedrijfskunde. In 2002 was hij medeoprichter van het departement Economie en Bedrijfseconomie van de Universiteit Utrecht. In 2003 was hij de eerste directeur van het Tjalling Koopmans Research Institute aan dit departement. Hij was van 2010-2018 tevens kroonlid van de Sociaal-Economische Raad. Momenteel doceert hij binnen het Mergers, Acquisitions and Valuation programma van de Rijksuniversiteit Groningen.
De presentatie vindt u ook op: https://www.integrationpeople.nl/dcfa-bijeenkomst-acquisitie-overname-bedrijfsintegratie/
Harold de Bruijn en Evert Oosterhuis
Em. prof. dr. Hans Schenk
Locatie
Boerderij Mereveld
Mereveldseweg 9
3585 LH
Utrecht
Programma
Ontvangst:
15.30 uur Ontvangst
Aanvang programma:
16.00 uur Aanvang programma
Pauze:
17.00 uur Korte pauze
Vervolg programma:
17.15 uur Vervolg programma
Afsluiting:
18.00 uur Afsluiting
Borrel/hapje:
18.15 uur Borrel en maaltijdvervangende/filevermijdende hapjes
Einde bijeenkomst:
19.30 uur Einde bijeenkomst
PE-punten
In het kader van de regeling Permanente Educatie Register Valuators worden aan de workshop 2 PE-punten toegekend.
Maximum aantal deelnemers
Het maximum aantal deelnemers is 40 personen. LET OP: De DCFA-subsidie kan slechts aan de eerste 25 inschrijvers die lid zijn verleend worden en wordt toegekend op basis van volgorde van inschrijving. Wil je als DCFA-lid alsnog meedoen nadat de eerste 25 DCFA-leden hebben ingeschreven, dan kan dat tegen het volledige tarief van € 250,00 p.p. Deelname staat ook open voor leden van het NIRV en de BOBB, zij ontvangen echter geen DCFA-subsidie. Om je deelname te kunnen garanderen dient je bijdrage voor aanvang van de kennisbijeenkomst te zijn voldaan.
Bijdrage
Per workshop bedraagt de deelname € 250,00 p.p. DCFA draagt 50% bij aan de eerste 25 DCFA-leden, zodat deze DCFA-leden een eigen bijdrage betalen van € 125,00 p.p. Deelname staat ook open voor leden van het NIRV en de BOBB, zij ontvangen echter geen DCFA-subsidie. Om je deelname te kunnen garanderen dient je bijdrage voor aanvang van de kennisbijeenkomst te zijn voldaan.
De factuur ontvang je separaat. Wil je er voor zorgen dat een betalingskenmerk, de factuurgegevens en het mailadres van de afdeling administratie goed zijn ingevuld bij je aanmelding?
De factuur ontvang je separaat. Wil je er voor zorgen dat een betalingskenmerk, de factuurgegevens en het mailadres van de afdeling administratie goed zijn ingevuld bij je aanmelding?
Afmelden
Kosteloze afmelding dient schriftelijk en tenminste 72 uur voor aanvang van de kennisbijeenkomst plaats te vinden via ons secretariaat secretariaat@dcfa.nl. Bij afmelding binnen 72 uur of no-show hebben deelnemers geen recht op restitutie van het deelnamebedrag. Bij no-show en afmelding binnen 72 uur voor de activiteit wordt de verstrekte subsidie ad. € 125,= aan DCFA-leden in rekening gebracht.
Joy van der Veer
Locatie
Tias School for Business & Society, Campus Tilburg | TIAS building
Warandelaan 2
5037 AB
Tilburg
Programma
Ontvangst:
12.00 uur Ontvangt & broodjeslunch (Het is niet toegestaan de lunch in de collegezaal te nuttigen)
Aanvang programma:
12.30 uur Aanvang bijeenkomst
Einde bijeenkomst:
14:30 uur Einde
10 oktober 2019 - 15:00-18:00 uur
Young DCFA IV in 2019/2020 Algemene informatie (VOL GEBOEKT)
Er worden vier bijeenkomsten in één jaar georganiseerd voor junior fusie en overname specialisten (corporate finance, bankiers, advocatuur, accountants, investeerders, etc.). Ervaring is niet vereist. De bijeenkomsten bestaan uit een 1,5 uur durend inhoudelijk programma met een afsluitende borrel. Het maximum aantal deelnemers is 20 (maximaal 2 van één bedrijf). Alleen junioren (maximaal vijf jaar M&A ervaring, geen maximum leeftijd) die geïntroduceerd/aangedragen worden door leden van de DCFA kunnen deelnemen aan deze sessies. Junioren geven zich op voor vier sessies tegelijk. Inschrijven voor één van de sessies is niet mogelijk! De data voor deze derde serie bijeenkomsten vinden verdeeld over het jaar plaats.
Data in 2019/2020 en onderwerpen
donderdag 10 oktober 2019 - Vestius Advocaten Amsterdam - Juridische aspecten van overnames
donderdag 23 januari 2020 - Lexcore belastingadviseurs Tilburg/Breda - Fiscale aspecten van overnames
donderdag 13 februari 2020 - AenF, Utrecht - Financiële aspecten van overnames (I)
donderdag 16 april 2020 - Sophista, Alkmaar - Financiële aspecten van overnames (II)
Programma
15:00-15:30 uur Ontvangst
15:30-17:00 uur Bijeenkomst
17:00-18:00 uur Borrel
18:00 uur Einde bijeenkomst
Locatie
De exacte locaties worden in een later stadium doorgegeven aan de deelnemers.
Deelname:
Er kunnen maximaal 2 deelnemers van één bedrijf meedoen. Indien de belangstelling binnen één bedrijf groter is dan 2 personen, kunnen de extra belangstellenden op de wachtlijst gezet worden voor de volgende serie die waarschijnlijk in de loop van 2020 van start gaat. Na de inlog treft u een overzicht aan van de namen van de kantoren waar de deelnemers werkzaam zijn.
Deelnamekosten bedragen € 250,00 excl. BTW voor de gehele cursuscyclus.
Inschrijving geschiedt op volgorde van binnenkomst. Bij grote belangstelling wordt een wachtlijst gehanteerd.
Afmelding dient schriftelijk en tenminste 2 weken voor aanvang van de eerste sessie (uiterlijk 26 september) plaats te vinden via het secretariaat. Bij afmelding binnen twee weken voor aanvang of tijdens de looptijd van deze Young DCFA cyclus heeft men geen recht op restitutie van het deelnamebedrag.
diversen
Locatie
Programma
Ontvangst:
15:00 uur Ontvangst met koffie/thee
Aanvang programma:
15:30 uur Aanvang presentatie
Borrel/hapje:
17:00 uur Borrel
Einde bijeenkomst:
18:00 uur Einde
10 oktober 2019
Internationale reis naar Kopenhagen 10 t/m 12 oktober 2019 (alleen voor DCFA-leden)
Programma (onder voorbehoud)
Het inhoudelijke gedeelte van het programma begint om 11 uur op vrijdagochtend 11 oktober 2019. Het is dus ook goed mogelijk om op vrijdagochtend te arriveren. Met diegenen die er voor kiezen om al op donderdag 10 oktober naar Kopenhagen te reizen, zullen we in de avond gezamenlijk een borrel drinken.
Op vrijdag 11 oktober worden we na een korte wandeling rond 11 uur ontvangen bij advocatenkantoor Moalem Weitemeyer Bendtsen (www.mwblaw.dk), “one of Denmark’s leading law firms within M&A, private equity and venture capital, real estate and distressed M&A”.
Na de lunch worden we ontvangen bij BDO Denmark waar wij onder meer presentaties zullen krijgen over het Deense M&A landschap. Wij zijn nog bezig om in het programma ruimte in te ruimen voor een ontmoeting met een private equity speler.
Aansluitend aan het bezoek aan BDL Denmark vindt er een borrel plaats en volgt het diner in restaurant Madklubben.
Op zaterdag 12 oktober verkennen we de haven en de stad vanaf het water (www.heycaptain.dk) en sluiten we af met een lunch, waarna ieder zijn/haar eigen weg kan gaan.
Donderdag 10 oktober
19:00 uur Aankomst Kopenhagen
20:00 uur Aankomst en registratie in het hotel
20:30 uur Borrel
Vrijdag 11 oktober
08:30 uur Ontbijt
09:30 uur Korte wandeling omgeving hotel
11:00 uur Bezoek advocatenkantoor Moalem Weitemeyer Bendtsen Matthias Nielsen
13:30 uur Lunch bij Moalem Weitemeyer Bendtsen
14:00 uur Bezoek BDO Denmark
18:00 uur Borrel
19:30 uur Diner in restaurant Madklubben
Zaterdag 12 oktober
08:30 uur Ontbijt
10:00 uur Boottocht door haven en stad
12:30 uur Afsluitende lunch en einde programma
15:00 uur Vertrek naar luchthaven
Dresscode
De dress code voor overdag is business casual.
Vervoer en hotel
Deelnemers zijn zelf verantwoordelijk voor vervoer naar Kopenhagen en het boeken van het hotel. Zowel vanuit Amsterdam als Eindhoven kan rechtstreeks naar Kopenhagen worden gevlogen. Het hotel beschikt ook over parkeergelegenheid, dus reizen per auto is ook mogelijk.
Er is een optie genomen op kamers in hotel Wakeup, Borgergade 9, 1300 Kopenhagen.
https://www.wakeupcopenhagen.com/the-hotels/copenhagen/borgergade#/
De prijs voor de kamers (inclusief ontbijt) is ca. EUR 115. De nacht van vrijdag op zaterdag wordt door de DCFA betaald.
Aanmelden (alleen voor leden)
Aanmelden kan via de aanmeldbutton in de persoonlijke mail die leden hebben ontvangen of via de website (na inlog). Wij vragen je bij inschrijving alle benodigde gegevens (NAW en contactgegevens, vervoer, dieetwensen (vegetarisch, allergieën) en datum van aankomst op te geven. Het aantal deelnemers aan deze reis is beperkt tot 25 personen, dus wil je zeker zijn van een plek, wacht dan niet te lang met aanmelden. Aanmelden kan tot uiterlijk 15 september a.s. Inschrijving vindt plaats op een ‘first come basis’.
Maximum aantal deelnemers
Het maximum aantal deelnemers is 25 personen. Deelname is voorbehouden aan DCFA-leden.
Bijdrage
Aan deelnemers wordt een eigen bijdrage van EUR 125 excl. 21% BTW gevraagd. Dit is inclusief een hotelovernachting incl. ontbijt (vrijdag op zaterdag), lunch, borrel en diner op vrijdag 11 oktober, boottocht en lunch op zaterdag 12 oktober. Deelname is voorbehouden aan DCFA-leden. Om je deelname te kunnen garanderen dient je bijdrage bij aanmelding te zijn voldaan. Betaling is mogelijk via iDeal of overschrijving.
Afmelden
Kosteloze afmelding dient schriftelijk en tenminste 2 weken voor aanvang van de reis plaats te vinden via ons secretariaat secretariaat@dcfa.nl. Bij afmelding binnen 2 weken of no-show hebben deelnemers geen recht op restitutie van het deelnamebedrag en worden de kosten die de DCFA bij deelname voor haar rekening neemt alsnog in rekening gebracht.
Commissieleden
Deze reis wordt georganiseerd door Ton van Tielraden, Joost Coopmans, Marco den Otter en Frits Beunke.
Locatie
Kopenhagen

We hebben Elwin de Groot bereid gevonden om ons vanuit zijn ervaring meer te vertellen over de huidige renteontwikkeling, de negatieve rente en de mogelijke effecten op investerings- en financieringsbereidheid van banken en PE. Elwin is hoofd Macro Strategy bij RaboResearch en kan bogen op een ruime ervaring als econoom en marktenanalist, eerst bij Fortis en sinds 2006 als senior macrostrateeg bij Rabobank.
Het tweede gedeelte van de bijeenkomst wordt verzorgd door de van oorsprong Amerikaanse James Kennedy, o.a. columnist bij Trouw en voorzitter van de herzieningscommissie van de Nederlandse geschiedeniscanon. James heeft een verfrissende kijk op diverse onderwerpen en schetst ons de bredere context van het investeringsklimaat, hij gaat in op actualiteiten zoals de Brexit, de handelsoorlog tussen de VS en China en de status van de EU. Wat te vinden van de wereldpolitiek en -problematiek? Wat betekenen deze ontwikkelingen voor Nederland? Wat betekent dit voor het investeringsklimaat? Biedt het kansen of liggen er juist gevaren op de loer?
Elwin de Groot
James Kennedy
Locatie
Boerderij Mereveld
Mereveldseweg 9
3585 LH
Utrecht
Programma
Ontvangst:
15.30 uur Ontvangst met koffie/thee
Aanvang programma:
16.00 uur Presentatie Elwin de Groot
Pauze:
17.00 uur Pauze
Vervolg programma:
17.15 uur Presentatie James Kennedy
Afsluiting:
18.15 uur Afsluiting
Borrel/hapje:
18.15 uur Borrel met maaltijdvervangende/filevermijdende hapjes
Einde bijeenkomst:
19.30 uur Einde bijeenkomst
19 september 2019 - 12.00 uur
DCFA Golfdag 2019


Het programma treft u hieronder aan. Bij voldoende belangstelling wordt tevens een golfclinic georganiseerd. Indien u nog niet in het bezit bent van een golfvaardigheidsbewijs (GVB) maar wel belangstelling hebt om deel te nemen aan een golfclinic dan verzoeken wij u dit door te geven aan het secretariaat. Bij de golfclinic wordt men vanaf 14.00 uur ontvangen in het clubhuis. De clinic start om 15.00 uur. Vanaf de borrel loopt het programma gelijk met de golfers.
Wij vragen de DCFA-leden om een bijdrage in de kosten van € 50,= ex BTW (€ 60,50 incl. BTW) voor de wedstrijd/clinic en de BBQ. Dit bedrag dient vóór 15 augustus 2019 te zijn voldaan om daarmee uw deelname aan de wedstrijd/clinic en de BBQ veilig te stellen. Leden van DCFA hebben voorrang. Ook NIRV-leden zijn van harte welkom deel te nemen aan deze golfdag incl. BBQ. De bijdrage voor NIRV-leden bedraagt € 95,00 excl. BTW (€ 114,95 incl. BTW). Schrijf je dus snel in om zeker te zijn van een startbewijs.
Gastheer: Ronald Bobbe
Locatie
Golfclub Anderstein
Woudenbergseweg 13a
3953 ME
Maarsbergen
Programma
Ontvangst:
12.00 uur Ontvangst in het clubhuis, registratie en gebruik luxe lunchbuffet
Aanvang programma:
13.15 uur Evt. inslaan
Pauze:
13.45 uur Vertrek naar startholes
Vervolg programma:
14.00 uur Aanvang wedstrijd
Afsluiting:
17.00 uur Binnenkomst spelers
Borrel/hapje:
18.00 uur Prijsuitreiking en BBQ
Einde bijeenkomst:
20.00 uur Einde
12 september 2019 - 15.00 uur
Young DCFA (VOL GEBOEKT) - deel 4 (van 4)
De volgende kantoren zijn bereid gevonden de organisatie van de bijeenkomsten voor het jaar 2019 op zich te nemen, waarvoor wij hen zeer erkentelijk zijn: Improved Corporate Finance te Amsterdam, Vestius te Amsterdam, AenF te Utrecht, Lexcore te Tilburg.
Lexcore
Locatie
Hotel Mastbosch
Burgemeester Kerstenslaan 20
4837 BM
Breda
Programma
Ontvangst:
15.00 uur Ontvangst met koffie/thee
Aanvang programma:
15.30 uur Aanvang presentatie
Borrel/hapje:
17.00 uur Borrel
Einde bijeenkomst:
18.00 uur Einde bijeenkomst
19 juni 2019 - 15.00 uur
Young DCFA (VOL GEBOEKT) - deel 3 (van 4)
De volgende kantoren zijn bereid gevonden de organisatie van de bijeenkomsten voor het jaar 2019 op zich te nemen, waarvoor wij hen zeer erkentelijk zijn: Improved Corporate Finance te Amsterdam, Vestius te Amsterdam, AenF te Utrecht, Lexcore te Tilburg.
AenF
Locatie
AenF
Utrecht
Programma
Ontvangst:
15.00 uur Ontvangst met koffie/thee
Aanvang programma:
15.30 uur Aanvang presentatie
Borrel/hapje:
17.00 uur Borrel
Einde bijeenkomst:
18.00 uur Einde bijeenkomst
06 juni 2019 - 15.30 uur
Themabijeenkomst Tax & Legal - De bescherming van bedrijfsgeheimen in de M&A praktijk
Tot voor kort ontbrak het in Nederland aan specifieke wetgeving om bedrijfsgeheimen te beschermen. Bedrijven moesten het doen met geheimhoudingsovereenkomsten (non-disclosure agreements, NDA’s) of geheimhoudingsclausules in andere contracten, al dan niet met een daaraan gekoppelde boete. Dat bleek in de praktijk helaas niet altijd voldoende. Dankzij de Wet bescherming bedrijfsgeheimen (Wbb) - op 23 oktober 2018 in werking getreden - zijn bedrijfsgeheimen voortaan beter beschermd. Goed nieuws voor bedrijven waarbij knowhow en andere vertrouwelijke bedrijfsinformatie een belangrijk onderdeel van de business vormt.
Tijdens deze themabijeenkomst vertelt Rogier Dahmen (BOLT Advocaten) ons over de relevantie van de Wbb voor de M&A praktijk:
- Wat is er veranderd?
- Hoe maak je gebruik van de mogelijkheden van de Wbb?
- Wat zijn de gevolgen bij overtreding?
- Hoe verhoudt de Wbb zich tot transactiedocumentatie (van NDA tot garanties en non-concurrentiebepalingen en alles wat er tussen zit)?
- Hoe verwerk je het nieuwe regime in die transactiedocumentatie?
Na de presentatie van Rogier zullen we met een panel (en de overige aanwezigen) verder discussiëren over de wijze waarop de wetgeving ingrijpt op de M&A praktijk. In het panel zullen - naast onze spreker - DCFA leden van verschillende disciplines deelnemen.
Je gaat naar huis met nuttige informatie over de Wbb en haar relevantie voor de M&A praktijk en wellicht een veranderd perspectief op het fenomeen bedrijfsgeheimen.
Sprekers:
Rogier Dahmen is M&A advocaat bij BOLT Advocaten in Utrecht (voorheen advocaat bij o.a. Stibbe en Nauta) en lid van de DCFA.
Na de presentatie van Rogier zal een panel onder leiding van Daniëlle Dix (met de overige aanwezigen) verder discussiëren over de wijze waarop de wetgeving ingrijpt op de M&A praktijk. In het panel zullen - naast onze spreker - DCFA leden van verschillende disciplines deelnemen.
Daniëlle Dix is M&A advocaat bij D-Law in Utrecht (voorheen advocaat bij DVAN) en lid van de DCFA.
mr. Rogier Dahmen
mr. Daniëlle Dix
Locatie
Boerderij Mereveld
Mereveldseweg 9
3585 LH
Utrecht
Programma
Ontvangst:
15.30 uur Ontvangst met koffie/thee
Aanvang programma:
16.00 uur Presentatie door Rogier Dahmen
Pauze:
17.00 uur Korte pauze
Vervolg programma:
17.15 uur Panel discussie met mogelijkheid om te participeren
Afsluiting:
18.00 uur Afsluiting
Borrel/hapje:
18.15 uur Borrel met maaltijdvervangende/filevermijdende hapjes
Einde bijeenkomst:
19.30 uur Einde bijeenkomst
Sjoerd Mol (voorzitter DCFA)
Locatie
Boerderij Mereveld
Mereveldseweg 9
3585 LH
Utrecht
Programma
Ontvangst:
14.00 uur Ontvangst
Aanvang programma:
14.30 uur Aanvang ALV
Einde bijeenkomst:
15.30 uur Einde ALV
18 april 2019 - 15.00 uur
Young DCFA (VOL GEBOEKT) - deel 2 (van 4)
De volgende kantoren zijn bereid gevonden de organisatie van de bijeenkomsten voor het jaar 2019 op zich te nemen, waarvoor wij hen zeer erkentelijk zijn: Improved Corporate Finance te Amsterdam, Vestius te Amsterdam, AenF te Utrecht, Lexcore te Tilburg.
Voor een routebeschrijving naar het kantoor verwijzen wij u graag naar de link: https://www.vestius.com/nl/contact.aspx
Mocht u met de auto komen, dan kunt u het beste parkeren bij Parkeergarage Stopera Amsterdam (Waterlooplein 28, 1011 PG Amsterdam). Dit ligt op 5 minuten loopafstand van het kantoor.
Vestius Advocaten
Locatie
Vestius Advocaten
Herengracht 584
Amsterdam
Programma
Ontvangst:
15.00 uur Ontvangst met koffie/thee
Aanvang programma:
15.30 uur Aanvang presentatie
Borrel/hapje:
17.00 uur Borrel
Einde bijeenkomst:
18.00 uur Einde bijeenkomst
Register Valuators ontvangen 3 PE-punten bij het volgen van het gehele programma. Tijdens het eerste en tweede deel, gegeven door Joy van der Veer en Bas Pijnaker, zal inhoudelijk dieper worden ingaan op de materie en veronderstelt een achtergrond in bedrijfswaardering. Het 3e deel, is in principe voor alle leden goed te volgen. Het is ook mogelijk om alleen aanwezig te zijn bij het 3e deel. Dit dient u op te geven bij de inschrijving. Indien u alleen het 3e deel volgt, ontvangt u geen PE-punten.
In het tweede deel van het programma heeft u de keuze uit drie parallelsessies:
1. Fiscaal – Bas Pijnaker: Verdieping Bedrijfsopvolgingsregeling;
2. Juridisch – Steven Storm* : Juridisch aandachtspunten bij bedrijfopvolging of
3. Valuation – Joy van der Veer: Aandachtspunten m.b.t. de bedrijfswaardering (zelfst.vruchtendrager/NWK/waarderingsmoment/schenkingsmoment).
*onder voorbehoud
Afmelding dient schriftelijk en tenminste 72 uur voor aanvang van het congres plaats te vinden via ons secretariaat secretariaat@dcfa.nl. Bij afmelding binnen 24 uur en in het geval van no-show zijn wij genoodzaakt aan de DCFA-leden een bijdrage van € 60,50 inclusief 21% BTW (€ 50,00 exclusief BTW) in rekening te brengen. Niet-leden hebben bij afmelding binnen 72 uur of no-show geen recht op restitutie van het deelnamebedrag.
Deze themabijeenkomst wordt georganiseerd door Ronald Bobbe en Rob Neggers in samenwerking met Joy van der Veer (Tias School for Business & Society).
Joy van der Veer, Bas Pijnaker
Steven Storm*
Locatie
Tias School for Business & Society
Campus Tilburg | TIAS building, Warandelaan 2
5037 AB
Tilburg
Programma
Ontvangst:
13.30 uur Ontvangst
Aanvang programma:
14.00 uur Aanvang programma
Pauze:
16.00 uur Pauze
Vervolg programma:
16.15 uur Vervolg/Drie parallelsessies
Afsluiting:
18.00 uur Afsluiting
Borrel/hapje:
18.15 uur Borrel met maaltijdvervangende/filevermijdende hapjes
Einde bijeenkomst:
19.30 uur Einde